En ny app “Air pollution discount ” skal tjekke forureningsniveauet i Kina

Det kinesisk reklamebureau Dentsu, har indgået partnerskab med virksomheden Kobayashi, som fremstiller luftforurenings beskyttelsesmasker. Og den nye app er udtænkt som et spil for at skabe større fokus på luftforureningen.

Man har tidligere oplevet hvordan et fænomen som gamification ( “spilificering” ) bruges til at tilsætte spilelementer til ting og aktiviteter, som ikke er spil – eksempelvis websites eller arbejdsformer – som kan bruges til at belønne ønsket brugeradfærd, som i denne sammenhæng.

Se demo film:

I Kina bliver PM 2.5 luftkvalitetsindeks niveauet udsendt hver dag. Ganske ofte ligger niveauet, så højt at det er skadeligt for helbredet, og ofte stressenede for de borger, der lever under sådanne forhold.

Som svar på dette, har reklamebureauet indgået et samarbejdet med den berømte virksomhed Kobayashi Pharmaceutical, for at gamificere processen med at spore luftforureningen.

Air pollution discount er et spil, der måler forureningsniveauet. Jo højere luftforurening, jo større rabat på Kobayashi masker. Brugere kan kontrollere niveauer på deres smartphone ved hjælp af en app, der reagerer på realtidsdata.

Disse data afsløre hver brugers placering, og tilbyder den pågældende person prisnedsættelser, der kan bruges på Kinas største e-handel portaler.

Spillet er designet for at opfordre brugerne, til at dele deres rabatter / data på de sociale medier, og skabe større opmærksomhed på problemet.

Web: www.adsoftheworld.com

Forfatter: Redaktionen på ecolove