De danske forbruger efterspørger økologiske vare i så stor stil at det har fået supermarkedskæden føtex til at udvide sit sortiment med over 200 nye varer.

Den stigende interesse for økologi blandt kædens kunder har ført til et øget salg på 20 pct.

Kæden vil de kommende uger udvide udvalget på et bredt udvalg af varetyper fra både små og store leverandører.

“Økologi er blevet allemandseje, og der er stor vækst i øko-salget i alle egne af Danmark. Vi oplever især, at salget af økologisk frugt og grønt, brød, kager og drikkevarer stiger. Derudover kan vi se, at vi har stor vækst i børnefamilier, som også køber ekstra meget økologi. Allerede her til efteråret når vi den økologiske omsætning, som vi havde forventet at nå om et år. Derfor ønsker vi at gøre det endnu mere interessant at handle økologi i føtex ved at sikre et endnu bredere udvalg af øko-varer”, siger kædedirektør, Thor Jørgensen, og fortsætter:

“Økologi passer som fod i hose på vores strategi om at gøre den gode kvalitet tilgængelig for alle”.

føtex har allerede over 1.000 økologiske varer.

“Vi glæder os over at se så stærk en vækst i det økologiske salg i føtex. Vi har været i tæt dialog med kæden om bl.a. udvidelsen af øko-udvalget i butikkerne. Med næsten 1.200 økologiske varer bliver føtex nu den landsdækkende kæde, der har det største udvalg af økologi”, siger Helle Bossen, chefkonsulent i Økologisk Landsforening.

Forfater: Redaktionen på ecolove.dk

Kilde: økologi