Økologi er blevet en god forretning, på blot fem år har Aarstiderne mere en fordoblet sin omsætning. Virksomheden er vokset med over 300 milioner kr, og levere hermed deres bedste resultat nogensinde.

“Vi laver noget, som folk gerne vil have,” siger Annette Hartvig Larsen, adm. direktør, Aarstiderne.

Virksomheden har igennem 5 år, leveret måltidskasser med frugt og grønt, og kan nu stolt fremlægge et regnskab, der viser at de for første gang runder en halv millard i omsætning.

Aarstiderne som blev stiftet i 1996 af Thomas Harttung, har det sidste års tid kunne opleve, hvordan efterspørgelsen er steget for måltidskasser og økologi. Man har ikke ændret på konceptet, men udvidet sortimentet med blandt andet special- og slankekasser.

Resultatet på bundlinjen er også vokset, men ikke med samme fart som de seneste fire år. Det skyldes ansættelsen af flere medarbejdere og et nyt stort pakkeri til en pris på i omegnen af 45 millioner kroner.

“Vores pakkeriomkostninger er steget, og så har vi besat 30 nye fuldtidsstillinger. Det kræver også noget,” siger Anette Hartvig Larsen.

Direktøren er ganske tilfreds med resultatet på trods af de øgede omkostninger. I alt voksede tallene på bundlinjen til 38,5 mio. kr., hvilket er en stigning på mere end 17 pct i forhold til sidste års resultat.

Trods den øget konkurrence på det danske marked, som blandt andet retnemt.dk og skagenfood.dk, der også levere mad til folks hjem, vurdere Annette Hartvig Larsen, adm. direktør, Aarstiderne, at det ikke er ensbetydende med ringere fremtidsudsigter.

“Vi holder os da vågne – men det er ikke i så høj grad på grund af konkurrenterne, som det handler om kunderne. Og så selvfølgelig fordi vi synes, det er sjovt.” siger Anette Hartvig Larsen.

Forfatter: Redaktinen på ecolove